Koń
Wszyscy są? Witam Was!
Zaczynamy, bo już czas!
Jestem ja, jesteś Ty,
Raz, dwa, trzy!
Zapraszamy na rozgrzewkę:
1. Oglądanie ilustracji przedstawiającej konia.
2. Rozmowy z dzieckiem:
– Jak wygląda koń? (jest dużym zwierzęciem, ma 4 nogi, 4 kopyta, 1 ogon, 1 głowę, grzywę, 2 oczu, 2 uszu…)
– Dlaczego ludzie hodują konie?
– Jak nazywa się tata – koń, jak mama – koń, a jak ich dziecko?
3. Słuchanie piosenki „Konik”: https://www.youtube.com/watch?v=wDP1D5L7vQk
„Konik”
1. Mam konika z podkowami, konik stuka kopytkami,
Z nim pojadę w siną dal, patataj, patataj.
Ref. Wio koniku, patatataj, patatataj.
Kopytkami dla mnie graj, dla mnie graj. (2x)
2. Stuka konik kopytkami, słonko świeci promyczkami,
A ja jadę w siną dal, patataj, patataj.
Ref. Wio koniku, patatataj, patatataj.
Kopytkami dla mnie graj, dla mnie graj. (2x)
4. Zabawa ruchowa z elementem skoku „Konie skaczą przez przeszkody”.
Dziecko rozkłada kilka dużych klocków na podłodze, tak, by utworzyły linię falistą. Następnie pokonuje cały tor, skacząc obunóż przez przeszkody.
5. Zabawa paluszkowa „Patataj”:
– Patataj, patataj, pojedziemy w cudny kraj. (dziecko uderza rytmicznie kolejnymi palcami obu rąk o podłogę) (każdy z palców inne słowo)
– Na koniku, na bułanym. (wachlarzyki palcami obu dłoni jednocześnie)
– Na siodełku wybijanym. (uderza otwartymi dłońmi o podłogę)
– Patataj, patataj, patataj. (Klaszczą w dłonie)
6. Gimnastyka buzi i języka „Jedzie koń”.
Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku. (kląskanie językiem ze zmianą tempa)
Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak jak ja? (powtarzanie iha – ha)
Raz jedzie po woli, a raz galopuje. Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje. (kląskanie językiem ze zmianą tempa)
7. Zabawa z plasteliną „Lepienie konika”. Aby konik się nie przewracał, można użyć 4 wykałaczki, okleić je plasteliną, grzywę i ogon można zrobić z włóczki lub z cieniutkich pasków papieru).
8. Dla wytrwałych i chętnych dzieci! Gra-ściganka „Wyścigi konne”.
Rodzic z dzieckiem przygotowuje prosty tor do gry. Wspólnie z nim ustala pułapki i premie oraz ustala zasady gry, np. na czerwonym polu tracisz kolejkę, gdy staniesz na zielonym polu, przesuwasz się o 3 pola do przodu itp. Grę rozpoczynamy za pomocą wyliczanki „Entliczek, pentliczek, czerwony guziczek, na kogo wypadnie, na tego bęc”. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety.
Jeśli chcielibyście się pochwalić Waszymi pracami, możecie wysłać je na maila:
krystyna.jedrzejczykpsklaj@interia.pl
Życzę miłej zabawy!
Wychowawczyni
Krystyna Jędrzejczyk